Wersja rozwojowa SteamVR dostępna dla Linuksa

Owszem, firma Valve zapowiadała wydanie SteamVR dla Linuksa, ale nie sądziłem, że nastąpi to tak szybko. Choć z drugiej strony leży to w jej interesie, aby posiadacze Steam Machines mogli rozkoszować się wirtualną rzeczywistością.

Udostępnione wczoraj wydanie SteamVR dla Linuksa, jak wielokrotnie podkreśla Valve, jest wersją rozwojową, obsługuje ograniczoną liczbę sprzętu i wymaga przedpremierowych wersji sterowników (pre-release). Mimo wszystko jest to dobry grunt, aby umożliwić programistom rozpoczęcie tworzenia treści na tę platformę.

Jak przetestować SteamVR na Linuksie?

Do przetestowania wersji rozwojowej SteamVR na Linuksie będziemy potrzebować przede wszystkim osprzętu: gogli VR oraz urządzenia wejścia i śledzenia (Valve szczególnie promuje sprzęt HTC Vive). Dodatkowo musimy wyposażyć system w najświeższe oprogramowanie, m.in. najnowszą wersję beta klienta Steam, najnowsze sterowniki graficzne NVIDIA lub AMD oraz Vulkan. W przypadku kart NVIDII zaleca się instalację sterownika beta w wersji 375.27.10, natomiast od posiadaczy kart AMD wymaga się wstępnej wersji sterownika radv. Karty graficzne Intela nie są obecnie obsługiwane.

Więcej informacji na temat instalacji sterowników graficznych oraz zezwolenia na dostęp do urządzeń USB znajdziecie na GitHubie.

 

 

Dodaj komentarz